Sunday, October 11, 2009

muhasabah diri

dah terlalu lama x menulis di blog.
kesibukan mungkin menjadi penghalang.
tp sibuk2 pon,facebook boleh je bukak slalu.
mungkin kekurangan pemangkin utk menulis karangan.huhu

dulu,mula2 aku bergiat dgn blog ni,aku ade 1 tekad.
guna blog utk berkongsi perkara berfaedah.
berkongsi ilmu sedaya mampu.
tp alih2 blog ni jd tempat luahan perasaan,
jd tempat utk bercerita perkembangan diri.

jadi alhamdulillah hari ini terpanggil utk isi blog ini dgn ilmu
biarlah sedikit pon
asalkan di masa depan,bila aku bukak blk blog ni
ade ilmu yg dpt aku ingat2kan kembali
Dan ada ilmu aku dpt kongsi dgn org2 yang baca blog aku ni
Ilmu yg bermanfaat ialah ilmu yg dikongsi2
Dan ilmu yg bermanfaat adalah salah satu perkara yg kita bawa setelah mati kelak
InsyaAllah

Alhamdulillah,sehingga saat ini
sehingga ketika ini.
Kita masih dikurniakan 2 nikmat terbesar dari Allah
nikmat Iman dan Islam.
Bersyukurlah betapa kita ini umat Islam,walau sebesar zarah,sebesar microorganism
kebaikan yg kite buat,Allah janji dgn ganjaran pahala.
Hatta sblm melakukan kebaikan,kita dah berniat pon,Allah sudah beri ganjaran pahala.
Subhanallah.

Seorang sahabat pernah ckp kat aku
duduk di oversea ni adalah 1 platform utk kte test faith kita.
Jadi,semoga kita semua berharapkan segala kebaikan.
Segala improvement dlm iman kita.

Jadi bersyukurlah.
Sujud syukur setiap kali selesai solat.
Sujud syukur setiap kali dilanda masalah
walau segusar mana pon kita
sujud syukur
krn ujian itu tanda cinta Allah kpd kita
Sujud syukurlah lebih2 lg bila
Kita dikurniakan kejayaan dan perkara2 baik
Agar kita x menjadi hamba-Nya yg kufur nikmat
Agar kita menjadi hamba-Nya yg tahu berterima kasih

Alhamdulillah,aku sedang memulakan 2 perkara baru dlm hidup
Harap istiqamah sampai bila2.
Harap sahabat yg bersama2 dlm perkara ini turut istiqamah.
Bende yg dilakukan sedikit tetapi istiqamah itu lebih Allah sukai.

p/s::balik lagi 42 hari.x saba!tp perlu tempuh exam dahulu!mari menyetadi! :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home