Monday, November 9, 2009

bitterness

Saat jarum jam menyentuh angka 12pm tepat.

Sepatutnya hati ini melonjak kegembiraan.

I'm officially done with the first year.
I'm officially done with the exams.
I'm officially free.

Tapi aku keluar lab dengan perasaan bercampur baur.
Bukan permulaan cuti sebegini yg aku nak.
Bukan penghabisan exam macam ini aku mahu.

Yes,I screwed up C programming AGAIN!

Yeah,it was better than last semester.
But it wasn't good enough.
I think it wasn't good enough to even pass.

I walked home feeling numb.
I wanted to scream,there's no voice coming out.
I wanted to cry,tears seemed to dry up.
I wanted to run,my legs weren't moving fast enough.

I didn't know what to do.

Called abah,he said take this as a lesson.
I thought to myself,how many more lessons do I need?
Called mama,she switched topic to cheer me up.

Mungkin ini jawapan kenapa beberapa hari ini hati kurang tenang.
Mungkin ini jawapan kenapa beberapa hari ini hati kurang tenteram.

Tapi aku yakin dengan janji Allah,

Dan barangsiapa yg bertakwa kepada Allah,Allah akan memberikannya rezeki dari arah yg tidak disangka2.
Dan barangsiapa yg bertawakal kepada Allah,Allah akan mencukupkan keperluannya.

Aku hanya mampu berdoa dan bertawakal.
Moga dengan rahmat-Nya rezeki aku ada utk pass.
Jika tidak,akan aku jadikan ini satu lg ujian tanda cinta-Nya kepadaku :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home